.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدارهای نوروزی شخصیت‌ها چه اهمیتی دارد؟

این روزها سوژه «دیدار» جذابیتی نهفته برای بسیاری از رسانه‌ها دارد. خبرهایی که از دیدارها منتشر می‌شود؛ خبرهایی که درباره دیدارها تکذیب می‌شود. و در این میان این سوال پررنگ است که چه اهمیتی دارد؟

به گزارش فرارو؛ «دیدار» از پربسامدترین واژه‌های خبری طی ماه‌های گذشته بوده است: دیدار الف با ب و بسیاری عکس. اما این دیدارها در آغاز سال جدید، که «دید و بازدید» از سنت‌های آن است، اهمیت تازه‌ای یافته است.

تعداد بی‌شماری از سایت‌های خبری که با «منابع آگاه» در ارتباطند، از دیدارهای برخی چهره‌های شاخص سیاسی خبر می‌دهند و پس از آن‌ تعدادی دیگر از سایت‌های خبری که با «دفاتر شخصیت‌ها» در ارتباطند؛ این خبرها را تکذیب می‌کنند و البته گاهی هم تایید.

از جمله روزنامه رسالت خبری منتشر کرد که سیدمحمد خاتمی به دیدار هاشمی رفسنجانی رفته است و «با این که هنوز اخبار رسمی از این دیدار در رسانه‌ها منتشر نشده است اما به گفته یکی از نزدیکان خاتمی وی در این جلسه از عملکرد افراطی و اپوزیسیونی کروبی و موسوی گلایه‌مند بوده و رفتارهای خودمحورانه این دو عضو وابسته به جناح اصلاح طلب را از علل اصلی بروز وضعیت اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی دانسته است.»

اما این خبر روزنامه رسالت، با تکذیب دفتر رئیس جمهور پیشین مواجه شد: «دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی ضمن رد محتوای خبرسازی مجعول، جهت‌دار و تفرقه‌افکن که تحت عناوین مختلف شنیده‌ها و نکته‌ها و امثال آن‌ها در روزهای اخیر توسط برخی از سایت‌ها و مطبوعات منتشر شده است؛ اعلام می‌کند که “ایشان در سال جدید اساسا هیچ گونه دیداری با آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشته‌اند.”»

این تنها خبری نبود که از دیدارهای هاشمی منتشر شد. ظاهراً دیدارهای رئیس مجلس خبرگان برای گروهی از رسانه دارای ارزش خبری فراوانی است. از جمله گفته می‌شد که وی با رئیس قوه قضاییه دیدار کرده و رئیس این قوه مطالبی راجع به فرزند او طرح کرده است. اما مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار مربوط به دیدار وی با صادق لاریجانی را تکذیب کرد: «این گونه اخبار از اساس درست نیست و قویا تکذیب می‌شود.»

البته اخباری هم مبنی بر دیدار نوروزی هاشمی رفسنجانی با بهزاد نبوی منتشر شد که محمد هاشمی در این خصوص اظهار داشت: «رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایام نوروز درکیش بودند و در جریان این سفر با بسیاری افراد دیدار داشتند و آقای نبوی هم جزء این افراد بودند.»

اما به جز این، خبری هم از دیدار نوروزی میرحسین موسوی با هاشمی رفسنجانی در نوروز منتشر شد؛ که این خبر نیز مانند بسیاری از اخبار دیگر تکذیب شد، با این وجود شبکه خبر دانشجو، که وابسته به سازمان بسیج دانشجویی مدعی شد: «در حالي‌ كه خبر ديدار نوروزي ميرحسين موسوي با آيت الله هاشمي رفسنجاني، از سوي سايت «كلمه» كه تريبون اصلي اقليت سبز محسوب مي شود، تكذيب شد، آخرين اخبار از جزئيات اين ديدار منتشر شده است.»

سلسله اخبار مربوط به دیدارهای هاشمی، سر درازتری از این دارد. اگرچه همه آن‌ها به دیدار مربوط نمی‌شود؛ بلکه اخباری هم مبنی بر «نپذیرفتن درخواست دیدار» نیز وجود دارد. گفته می‌شود مهدی کروبی، از کاندیداهای معترض انتخابات گذشته درخواست دیدار با هاشمی رفسنجانی را داشته که وی نپذیرفته است. اما روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع پنج‌شنبه، 26 فروردین نوشت: «اخبار روزهاي اخير مبني بر تقاضاي ديدار آقاي كروبي با آيت الله هاشمي رفسنجاني و اظهاراتي كه به آقاي هاشمي رفسنجاني عليه آقاي كروبي نسبت داده شد صحت ندارد. منابع نزديك به آيت الله هاشمي رفسنجاني مي گويند اصولا تقاضایي براي ديدار نبوده تا پاسخي ـ چه منفي و چه مثبت ـ داده شده باشد»

رسانه‌هایی که این گونه اخبار را منتشر می‌کردند، در کنار خبر خود هیچ‌گونه تحلیل مثبت یا منفی از این مسئله ارائه نمی‌دادند و همین مسئله را مبهم‌تر می‌کند که چنین دیدارهایی به فرض وجود چه اهمیتی دارند که چنین کاشفانه از آن‌ها پرده برداشته می‌شود و در صورت عدم چه ماهیتی دارند که چنین موکد، تکذیب می‌شوند.

با این‌ حال در سلسله اخبار راست و دروغ دیدارهای نوروزی، خبری منتشر شد که بسیار واکنش برانگیز بود. پس از پایان تعطیلات نوروز برخی اعضای فراکسیون اقلیت مجلس دیدارهای جداگانه‎ای با موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی داشتند.

اما این دیدار نمایندگان، به خصوص دیدار آنان با میرحسین موسوی مسئله‌ساز شد. پایگاه خبری جوان با اعتراض شدید به این عمل مبادرت به انتشار لیست دیدارکنندگان با موسوی کرد و آنان را «فاقد صلاحیت» برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی خواند. از سوی دیگر، برخی پایگاه‌های هم‌سو نیز به انتشار اسامی اعضایی پرداختند که در این دیدار حضور نداشته اند!

برخی از نمایندگان شاخص مجلس نظیر زهره الهیان با محکوم کردن این اقدام، آن را مقابله با رای ملت خواندند و این دیدار را خلاف قانون اساسی دانستند. به راستی چه مسئله مهمی در این دیدارها وجود دارد؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.03 seconds.